Ana içeriğe atla

Program Amacı

 

Perakendecilik sektörü Türkiye’de henüz büyümesini tamamlamamış, gelişmeye açık bir sektördür.  2014 yılında dünya genelinde 16 trilyon dolarlık bir hacme sahip olan perakende sektörü aynı yıl %11’lik bir büyüme sergilemiştir. Sektör Türkiye’de ise her yıl ortalama %5,7 oranında büyüme göstermektedir. Türkiye’de perakende sektörü, gerek nüfus gerekse tüketim harcamaları açısından Avrupa genelinde önemli bir potansiyel arz etmektedir. Organize perakendenin toplam perakende pazarındaki payı her geçen gün artmakla beraber Türkiye’de organize perakendenin toplam pazara olan oranı gelişmiş ülkelerin hala önemli ölçüde altında kalmaktadır.

Ülkemizde Perakende Satış ve Mağaza Yönetimi ön lisans programı yalnızca Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi’nde bulunmakta olup, hali hazırda ilgili programın örgün öğretim olarak hizmet veren bir eşdeğeri bulunmamaktadır.

Uygulamakta olduğumuz 3+1 sistemi ile Perakende Satış ve Mağaza Yönetimi programı öğrencileri, 3 yarıyıl okulda aldıkları teorik eğitimi 1 yarıyıl boyunca piyasada uygulama şansı bulacaklardır. 16 hafta süren yarıyıla 6 haftalık staj eklendiğinde toplamda 22 hafta işyeri tecrübesi ile diploma almaya hak kazanacaklardır. Bunula birlikte, şu ana kadar mezun öğrencilerimizin okulumuzda aldıkları eğitim-öğretim süreci sonunda çok kısa sürede iş sahibi olduklarını söyleyebiliriz.

 

Mezuniyet Çalışma Alanları

 

  • Alışveriş merkezlerindeki mağazalarda,
  • Çok katlı mağazalarda,
  • Departmanlı mağazalarda,
  • Süpermarket ve hipermarket zincirlerinin kademelerinde,
  • Şehirlerin çarşı niteliğindeki perakende caddelerinde,

Satış temsilcisi, mağaza işletmecisi, pazarlama, depo ve stok planlama gibi pozisyonlarda çalışabilmektedirler.

 

 

Dikey Geçiş Yapılacak Lisans Programları

  • Halkla İlişkiler
  • Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
  • Halkla İlişkiler ve Tanıtım
  • İletişim
  • İletişim Bilimleri
  • İşletme
  • İşletme Enformatiği
  • İşletme Yönetimi
  • İşletme-Ekonomi
  • Lojistik
  • Lojistik Yönetimi
  • Pazarlama
  • Reklam Tasarımı ve İletişimi
  • Reklamcılık
  • Reklamcılık ve Halkla İlişkiler
  • Teknoloji ve Bilgi Yönetimi
  • Uluslararası İşletme
  • Uluslararası İşletmecilik
  • Uluslararası İşletmecilik ve Ticaret
  • Uluslararası Ticaret, Lojistik ve İşletmecilik
  • Uluslararası Ticaret
  • Uluslararası Ticaret ve Finans
  • Uluslararası Ticaret ve Finansman
  • Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik
  • Uluslararası Ticaret ve Lojistik

 

Görevli Öğretim Elemanları

 

Dr. Öğr. Üyesi Aykut YILMAZ (Bölüm Başkanı)

Dr. Öğr. Üyesi Seda GÖKDEMİR EKİCİ