Ana içeriğe atla

Neden SUBÜ?

Sosyal Transkript

Neden SUBÜ Halkla İlişkiler ve Tanıtım?

1. Deneyimli Akademisyenler

Dr. Öğr. Üyesi Ensar LOKMANOĞLU - Bölüm Başkanı Dr. Öğr. Üyesi Selcan VODİNALI Dr. Öğr. Üyesi Ezgi TANRIVERDİ Öğr. Gör. Nihal KOCAAĞA Öğr. Gör Esra PEKÖNÜR Turan ENGİN – Bölüm Sekreteri

2. İş Dünyasına Hazır Mezunlar

Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü; Yeni Medya, Temel Hukuk, Halkla İlişkiler ve Tanıtım, Etkili ve Güzel Konuşma, , Protokol Yönetimi, Bilgi ve Teknolojileri ve bu alana özgü hazırlanan dersler ile öğrenciler mesleğe ilişkin teorik bilgiyi edinmektedir. Yaz Döneminde 30 iş günü Halkla İlişkiler Tanıtım Alanında Stajı yaparak teorik bilgilerini pratiğe dönüştürmektedirler. Ayrıca öğrenciler, teorik bilgilerin yanında +1 Eğitim Modeli ile bir dönem işletmelerde tam zamanlı çalışarak uygulama etkinlikleri ve projeler hazırlayarak alana yönelik iş deneyimi elde etmek fırsatı yakalamaktadır.

3. Sosyal ve Kültürel Ortam

Sakarya Uygulamalı Bilimler Üniversitesi Sakarya Meslek Yüksekokulu Halkla İlişkiler Ve Tanıtım Bölümü Derslikleri, A ve B Blokta yer almaktadır. Okulumuzun A ve B Bloktan oluşan yeni binalarında Derslikler, İletişim Atalyösi, Bilgisayar Laboratuvarları, Çevre Laboratuvarı, Öğrenci Yemekhanesi, Personel Yemekhanesi, Kütüphane Salonu, Kantin- Kafeterya, Fotokopi Hizmet Odası bulunmaktadır. Ayrıca Bölüm öğrencilerinin yararlanabileceği “Model Ofis” de bulunmaktadır.

4. TYÇ ve Akreditasyon

Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi (TYÇ); Türkiye'deki eğitim ve öğretim programlarının ulusal ve uluslararası standartlara uygunluğunu sağlamak için oluşturulmuş bir sistemdir. TYÇ, yeterliliklerin seviyelerini belirler, öğrenme kazanımlarını tanımlar ve eğitim kurumlarının kalite güvencesini artırır. Ayrıca, hayat boyu öğrenme, kredi transfer sistemleri ve yeterliliklerin karşılıklı tanınmasını destekler.
Akreditasyon; MÜDEK, SPORAK ve TUADER; eğitimde yüksek standartları teşvik eden bağımsız kuruluşlardır. Bu kuruluşlar, değerlendirme süreçleri, akreditasyon kriterleri ve sürekli iyileştirme çalışmalarıyla eğitim kurumlarının gelişimine katkıda bulunmaktadırlar.
TYÇ ve Akreditasyonun Mezunlarımıza Avantajları:
-Uluslararası Tanınırlık
-Yüksek Eğitim Kalitesi
-Kariyer Olanakları
-Yüksek Standartlar
-Güvenilirlik


Tanıtım Videomuz

+1 Eğitim Modeli

İş dünyasına nitelikli iş gücü kazandırmak amacıyla ülkemizde ilk defa uygulanan +1 Eğitim Modelini geliştirdik.

Bu modelle öğrencilerimiz işletmelerde bir dönem tam zamanlı çalışarak uygulamalı eğitim alıyorlar ve önlisans, lisans ve lisansüstü düzeyinde eğitimlerinin son bir dönemini işletmelerde tam zamanlı çalışarak öğrenciyken iş dünyası deneyimi kazanıyorlar. Böylelikle iş tecrübesine sahip olarak mezun oluyorlar. Biz o yüzden onlara “+1 mezunu” diyoruz. Bugüne kadar yaklaşık 50.000’den fazla +1 mezunu iş dünyasında yerini aldı.

+1 Eğitim modelinin çok boyutlu kazanımları arasında; akademisyenlere iş dünyası ile ortak AR-GE ve güncel teknoloji takibi, üniversitelere programlarda koordinasyon, iş dünyasının ihtiyacına uygunluk ve güncel müfredat, güncel teknoloji takibi ve firma altyapısının kullanımı, iş dünyasına nitelikli insan, üniversite iş birliği, +1 mezunlarına da iş tecrübesi ve kolay iş bulma imkanı yer almaktadır.

2011- 2021 yılları arasında yapılan öğrenci, akademisyen ve işveren anketleri üzerinden modelin 10 yıllık memnuniyet ortalamasına bakıldığında öğrencilere %94, akademisyenler %89 ve işverenlere de %89 oranında yüksek memnuniyet sağladığı görülmüştür.


Kariyer Olanakları

Halkla İlişkiler Danışmanı, Pazarlama Yöneticisi, Yönetici Asistanları, Kamu Kurumlarında ve Özel kurum ve işletmelerde, yazışma, belge ve dosya yönetimi, arşiv hizmetleri, Toplantı ve iş seyahatlerinin organizasyonu, işyerinde randevuların düzenlenmesi ve iletişim trafiğinin yönetilmesi işlerini yerine getirmektedirler.
Yönetici asistanları, devletten özel sektöre birçok sahada iş bulabilmektedirler. Serbest meslek erbaplarının, Özel şahıs işletmelerinin, kurumsal şirketlerin ve kamu kurumlarının tüm departmanlarında çalışabilirler. Mezunlar büro elemanlarına ve sekreterlik hizmetlerine gereksinim duyan tüm işletmelerde kolaylıkla iş bulabilmektedirler.
Yönetici asistanı, üst düzey yönetici asistanı, Özel kalem müdürü, adliyelerde zabıt kâtibi, kamu kurumlarında büro memuru ya da bilgisayar işletmeni unvanı adı altında çalışabilmektedirler.


Kariyer Danışmanlığı
Öğrencilerimize ve mezunlarımıza kariyer planlama ve profesyonel gelişim konularında destek sağlamak amacıyla, Kariyer Planlama ve İnsan Kaynakları Uygulama ve Araştırma Merkezi (KARMER) yardımcı olmaktadır.
-Kariyer Planlama ve Profesyonel Gelişim
-Kişilik Envanteri
-İş ve Staj Olanakları
-Kariyer Rehberliği
-Pratik Beceri Atölyeleri ve Seminerler
-CV Hazırlama ve Mülakat Teknikleri
-Ağ Kurma (Networking) Etkinlikleri
-Kariyer Fuarları, Kariyer Zirveleri ve Sektör Buluşmaları
-Oryantasyon Eğitimleri
Kariyer merkezimiz, öğrencilerimizin mezuniyet sonrası iş bulma sürecinde daha donanımlı ve rekabetçi olmalarına katkıda bulunarak, kariyer hedeflerine ulaşmalarına yardımcı olur.
Ayrıntılı bilgi için Kariyer Merkezi ile iletişime geçebilirsiniz.

Uluslararası Etkileşim

Çift Diploma

ÇAP Yapılabilecek Bölüm ve Programlar

-Muhasebe ve Vergi Uygulamaları -Büro Yönetimi ve Yöeticiliği

(En az 2.75 ortalamayı yakalayan öğrenciler başvuru yapabilir.)

Dikey Geçiş Yapılabilecek Lisans Bölümleri

-Halkla İlişkiler -Halkla İlişkiler ve Reklamcılık -Halkla ilişkiler ve Tanıtım -İletişim Fakültesi -Bilgi ve Belge Yönetimi -İşletme Bilgi Yönetimi -Sağlık Yönetimi -Açık Öğretim Fakültesi; İktisat, İletme, Kamu Yönetimi, Çalışma Ekonomisi Bölümleri


Öğrenci Toplulukları

Yaşanabilir Şehir Sakarya

Ulaşım