Skip to main content

Neden SUBÜ?

Sosyal Transkript

Neden SUBÜ Program Adı?

1. Deneyimli Akademisyenler

Muhasebe ve Vergi Uygulamaları Programı eğitim-öğretim faaliyetlerini genç ve dinamik olduğu kadar deneyimli de bir akademik kadro ile sürdürmektedir. Bölüm akademik personeli arasında doktora derecesine sahip ve araştırma yetkinliği iyi olan akademisyenler bulunmaktadır. Akademisyenlerin sektördeki firmalarla, bölgede faaliyette bulunan Serbest Muhasebeci Mali Müşavirler ile kurdukları güçlü iletişim ve muhasebe alanında uzman sektör temsilcilerinden oluşan Bölüm Danışma Kuruluyla birlikte yürüttükleri çalışmalar sayesinde sektördeki gelişmelerin yakından takibi sağlanarak, ders plan ve/veya ders içerikleri sektörel gelişmelere paralel bir şekilde güncellenmekte ve öğrencilerimizin sektörün aradığı niteliklerle mezun olması için çalışılmaktadırlar.

2. İş Dünyasına Hazır Mezunlar

SUBÜ’nün öncüsü olduğu +1 Eğitim Modeli sayesinde öğrencilerimiz 3 yarıyıl okulda edinmiş oldukları teorik ve uygulamalı bilgiyi, 1 yarıyıl tam zamanlı olarak işletmede geçirdikleri “İşletmede Mesleki Eğitim” dersi sayesinde beceri ile bütünleştirerek iş dünyasının ihtiyaç duyduğu niteliklerle ve tam zamanlı bir iş deneyimine sahip bir şekilde mezun olabilmektedirler. Öğrencilerimizin bir kısmı daha mezun olmadan işletmede mesleki eğitim dersi için yerleştirildikleri işletmelerden iş teklifi almakta ve mezun olur olmaz istihdam edilmektedirler. Ayrıca öğrencilerimizin eğitim süreleri boyunca düzenlenen ilk ders etkinlikleri, sektörle buluşma etkinlikleri, kariyer zirveleri vb etkinlikler sayesinde alanında uzman sektör temsilcileri ile sık sık bir araya gelmeleri suretiyle alanları ile ilgili sektörel ihtiyaçları anlamaları ve kendilerini bu doğrultuda geliştirmeleri de iş dünyasına hazır olarak mezun olmalarına olanak sağlamaktadır.

3. Sosyal ve Kültürel Ortam

Sakarya Meslek Yüksekokulu’nun içinde bulunduğu Sakarya ili coğrafi konumu nedeniyle birçok avantaja sahiptir. Ankara İstanbul arasındaki Kuzey Marmara Otobanına yakın olması nedeniyle okula karayolu ile erişim oldukça kolaydır. Ayrıca il genelinde öğrencilerin ders dışı zamanlarını güvenli ve eğlenceli bir şekilde geçirebilecekleri nezih mekanların yanısıra, sportif faaliyetlerde bulunabilecekleri klüpler, kapalı halı sahalar, yüzme havuzları vb. mekanlar bulunmaktadır. Ayrıca Sakarya ilinde okuyan öğrencilerin KYK Kız ve Erkek Öğrenci yurtlarının yanında çok sayıda özel öğrenci yurtlarının da bulunması sayesinde genel anlamda barınma ihtiyaçları da karşılanmaktadır.

4. TYÇ ve Akreditasyon

Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi (TYÇ); Türkiye'deki eğitim ve öğretim programlarının ulusal ve uluslararası standartlara uygunluğunu sağlamak için oluşturulmuş bir sistemdir. TYÇ, yeterliliklerin seviyelerini belirler, öğrenme kazanımlarını tanımlar ve eğitim kurumlarının kalite güvencesini artırır. Ayrıca, hayat boyu öğrenme, kredi transfer sistemleri ve yeterliliklerin karşılıklı tanınmasını destekler.
Akreditasyon; MÜDEK, SPORAK ve TUADER; eğitimde yüksek standartları teşvik eden bağımsız kuruluşlardır. Bu kuruluşlar, değerlendirme süreçleri, akreditasyon kriterleri ve sürekli iyileştirme çalışmalarıyla eğitim kurumlarının gelişimine katkıda bulunmaktadırlar.
TYÇ ve Akreditasyonun Mezunlarımıza Avantajları:
-Uluslararası Tanınırlık
-Yüksek Eğitim Kalitesi
-Kariyer Olanakları
-Yüksek Standartlar
-Güvenilirlik


Tanıtım Videomuz

+1 Eğitim Modeli

İş dünyasına nitelikli iş gücü kazandırmak amacıyla ülkemizde ilk defa uygulanan +1 Eğitim Modelini geliştirdik.

Bu modelle öğrencilerimiz işletmelerde bir dönem tam zamanlı çalışarak uygulamalı eğitim alıyorlar ve önlisans, lisans ve lisansüstü düzeyinde eğitimlerinin son bir dönemini işletmelerde tam zamanlı çalışarak öğrenciyken iş dünyası deneyimi kazanıyorlar. Böylelikle iş tecrübesine sahip olarak mezun oluyorlar. Biz o yüzden onlara “+1 mezunu” diyoruz. Bugüne kadar yaklaşık 50.000’den fazla +1 mezunu iş dünyasında yerini aldı.

+1 Eğitim modelinin çok boyutlu kazanımları arasında; akademisyenlere iş dünyası ile ortak AR-GE ve güncel teknoloji takibi, üniversitelere programlarda koordinasyon, iş dünyasının ihtiyacına uygunluk ve güncel müfredat, güncel teknoloji takibi ve firma altyapısının kullanımı, iş dünyasına nitelikli insan, üniversite iş birliği, +1 mezunlarına da iş tecrübesi ve kolay iş bulma imkanı yer almaktadır.

2011- 2021 yılları arasında yapılan öğrenci, akademisyen ve işveren anketleri üzerinden modelin 10 yıllık memnuniyet ortalamasına bakıldığında öğrencilere %94, akademisyenler %89 ve işverenlere de %89 oranında yüksek memnuniyet sağladığı görülmüştür.


Kariyer Olanakları

Muhasebe ve Vergi Uygulamaları Programı mezunları kamu ve özel sektöre ait kurum ve kuruluşların muhasebe, mali işler, finans vb. birimlerinde yardımcı muhasebe meslek elemanı olarak istihdam edilebilmektedir. Özellikle finansal muhasebe tüm sektörlerdeki işletmeler için yasal bir zorunluluk olmasından dolayı, mezunlarımızın istihdam olanakları oldukça fazladır.
Alanının gerektirdiği niteliklerle mezun olabilen öğrencilerimiz KPSS’den yeterli puanı almaları halinde başta Maliye Bakanlığı birimleri olmak üzere tüm kamu kurum ve kuruluşlarının mali işler ile ilgili birimlerine devlet memuru olarak atanma ve çalışma olanaklarına sahiptirler.
Mezunlarımız özel sektörde başta Serbest Muhasebeci Mali Müşavirlik ofisleri/şirketleri ile Yeminli Mali Müşavirlik ofisleri/şirketlerinde yardımcı muhasebe meslek elemanı olarak çalışabilmektedirler. Diğer yandan banka ve sigortacılık, lojistik, sağlık, eğitim, gıda, otomotiv, inşaat, turizm vb. çok farklı sektörlerdeki ticaret, sanayi ve hizmet işletmelerinin muhasebe ve finans departmanlarında yardımcı muhasebe meslek elemanı olarak da çalışabilmektedirler.
Ayrıca Dikey Geçiş sınavı ile lisans tamamlayan mezunlarımız kanunda belirtilen şartları yerine getirmeleri halinde SMMM ruhsatı alarak kendi mali müşavirlik ofislerini de açabilecek kariyer yapma imkanına sahip olabilmektedirler.


Kariyer Danışmanlığı
Öğrencilerimize ve mezunlarımıza kariyer planlama ve profesyonel gelişim konularında destek sağlamak amacıyla, Kariyer Planlama ve İnsan Kaynakları Uygulama ve Araştırma Merkezi (KARMER) yardımcı olmaktadır.
-Kariyer Planlama ve Profesyonel Gelişim
-Kişilik Envanteri
-İş ve Staj Olanakları
-Kariyer Rehberliği
-Pratik Beceri Atölyeleri ve Seminerler
-CV Hazırlama ve Mülakat Teknikleri
-Ağ Kurma (Networking) Etkinlikleri
-Kariyer Fuarları, Kariyer Zirveleri ve Sektör Buluşmaları
-Oryantasyon Eğitimleri
Kariyer merkezimiz, öğrencilerimizin mezuniyet sonrası iş bulma sürecinde daha donanımlı ve rekabetçi olmalarına katkıda bulunarak, kariyer hedeflerine ulaşmalarına yardımcı olur.
Ayrıntılı bilgi için Kariyer Merkezi ile iletişime geçebilirsiniz.

Uluslararası Etkileşim

Çift Diploma

ÇAP Yapılabilecek Bölüm ve Programlar

-Bankacılık ve Sigortacılık - Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı -Dış Ticaret - Halkla İlişkiler ve Tanıtım - İşletme Yönetimi - Maliye - Pazarlama

(En az 2.75 ortalamayı yakalayan öğrenciler başvuru yapabilir.)

Dikey Geçiş Yapılabilecek Lisans Bölümleri

-Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri - Ekonomi - Ekonomi ve Finans - İktisat - İşletme - Lojistik Yönetimi - Maliye - Muhasebe ve Finans Yönetimi - Uluslararası Finans - Uluslararası Finans ve Bankacılık - Uluslararası İşletme Yönetimi - Uluslararası Ticaret - Uluslararası Ticaret ve Finansman - Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik - Uluslararası Ticaret ve Lojistik -Yönetim Bilişim Sistemleri


Öğrenci Toplulukları

Yaşanabilir Şehir Sakarya

Ulaşım