Skip to main content

Neden SUBÜ?

Sosyal Transkript

Neden SUBÜ Program Adı?

1. Deneyimli Akademisyenler

İşletme Yönetimi Programı, günümüz dinamik iş dünyasında ihtiyaç duyulan güncel işletmecilik eğitimini sunarak iş dünyasının ihtiyaç ve beklentilerine uygun bilgi, beceri ve yetkinliklerle donatılmış nitelikli işgücü yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Programda kamu ve özel sektördeki işletmelerin faaliyetlerine yönelik temel kavramlar ve fonksiyonlar doğrultusunda tecrübeli akademisyenler tarafından alana uygun dersler verilir. Akademik kadromuz, geniş bilgi birikimi ve öğretim deneyimiyle nitelikli eğitim vermek ve danışmanlık yapmak amacıyla sürekli kendini geliştirmekte, öğrencilerin akademik ve kişisel gelişimlerine önemli katkılarda bulunmaktadır. Programın amacı doğrultusunda belirlenen hedefler aşağıdadır.
-Mesleği ile ilgili mevzuata hakim, hukuki sorumluluklarını bilen ve meslek ahlakının önemini kavramış bireyler yetiştirmek
-Yeni ve güncel teknolojileri takip edebilen ve bunları değerlendirebilen bireyler yetiştirmek
-Alanı ile ilgili konularda, bireysel veya grup olarak araştırma ve geliştirme yapabilen bireyler yetiştirmek
-İşletme ve yönetim alanında gerekli temel ve teknik bilgilerle donatılmış

2. İş Dünyasına Hazır Mezunlar

Program, mevzuata hakim, hukuki sorumluluklarını bilen, meslek ahlakını kavramış, yeni teknolojileri takip eden ve değerlendirebilen, bireysel veya grup olarak araştırma yapabilen, işletme ve yönetim alanında gerekli temel ve teknik bilgileri edinmiş, güncel problemlere eleştirel yaklaşabilen, analiz yeteneği gelişmiş, çözüm odaklı bireyler yetiştirmeyi hedeflemektedir. Ayrıca öğrenciler, teorik bilgilere ek olarak 3+1 (+1) Eğitim Modeli ile bir dönem boyunca işletmelerde tam zamanlı çalışma ve uygulamaya yönelik iş deneyimi elde etme fırsatı bulmaktadır.

3. Sosyal ve Kültürel Ortam

Öğrencilerimiz için üniversitemiz bünyesindeki Kariyer Merkezi aracılığıyla etkinlikler ve fuarlar düzenlenmektedir. Eğitim dönemi boyunca alana uygun teknik geziler, sektörle buluşma günleri, uzman kişiler tarafından verilen eğitimler, seminerler ve öğrenci kulüplerinin organize ettiği sosyal, sanatsal, sportif ve kültürel faaliyetler yer almaktadır.

4. TYÇ ve Akreditasyon

Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi (TYÇ); Türkiye'deki eğitim ve öğretim programlarının ulusal ve uluslararası standartlara uygunluğunu sağlamak için oluşturulmuş bir sistemdir. TYÇ, yeterliliklerin seviyelerini belirler, öğrenme kazanımlarını tanımlar ve eğitim kurumlarının kalite güvencesini artırır. Ayrıca, hayat boyu öğrenme, kredi transfer sistemleri ve yeterliliklerin karşılıklı tanınmasını destekler.
Akreditasyon; MÜDEK, SPORAK ve TUADER; eğitimde yüksek standartları teşvik eden bağımsız kuruluşlardır. Bu kuruluşlar, değerlendirme süreçleri, akreditasyon kriterleri ve sürekli iyileştirme çalışmalarıyla eğitim kurumlarının gelişimine katkıda bulunmaktadırlar.
TYÇ ve Akreditasyonun Mezunlarımıza Avantajları:
-Uluslararası Tanınırlık
-Yüksek Eğitim Kalitesi
-Kariyer Olanakları
-Yüksek Standartlar
-Güvenilirlik


Tanıtım Videomuz

+1 Eğitim Modeli

İş dünyasına nitelikli iş gücü kazandırmak amacıyla ülkemizde ilk defa uygulanan +1 Eğitim Modelini geliştirdik.

Bu modelle öğrencilerimiz işletmelerde bir dönem tam zamanlı çalışarak uygulamalı eğitim alıyorlar ve önlisans, lisans ve lisansüstü düzeyinde eğitimlerinin son bir dönemini işletmelerde tam zamanlı çalışarak öğrenciyken iş dünyası deneyimi kazanıyorlar. Böylelikle iş tecrübesine sahip olarak mezun oluyorlar. Biz o yüzden onlara “+1 mezunu” diyoruz. Bugüne kadar yaklaşık 50.000’den fazla +1 mezunu iş dünyasında yerini aldı.

+1 Eğitim modelinin çok boyutlu kazanımları arasında; akademisyenlere iş dünyası ile ortak AR-GE ve güncel teknoloji takibi, üniversitelere programlarda koordinasyon, iş dünyasının ihtiyacına uygunluk ve güncel müfredat, güncel teknoloji takibi ve firma altyapısının kullanımı, iş dünyasına nitelikli insan, üniversite iş birliği, +1 mezunlarına da iş tecrübesi ve kolay iş bulma imkanı yer almaktadır.

2011- 2021 yılları arasında yapılan öğrenci, akademisyen ve işveren anketleri üzerinden modelin 10 yıllık memnuniyet ortalamasına bakıldığında öğrencilere %94, akademisyenler %89 ve işverenlere de %89 oranında yüksek memnuniyet sağladığı görülmüştür.


Kariyer Olanakları

İşletme Yönetimi Ön lisans Programını başarı ile tamamlayan öğrencilerin çalışma alanı oldukça geniştir. Hem kamu hem de özel sektörde faaliyet gösteren işletmelerin insan kaynakları yönetimi, bankacılık, finans, pazarlama, muhasebe, halkla ilişkiler, satın alma gibi çeşitli departmanlarında çalışma imkânı bulunmaktadır. Ayrıca mezunlarımızın dikey geçiş sınavına girerek eğitimlerini lisansa tamamlama olanakları da mevcuttur.


Kariyer Danışmanlığı
Öğrencilerimize ve mezunlarımıza kariyer planlama ve profesyonel gelişim konularında destek sağlamak amacıyla, Kariyer Planlama ve İnsan Kaynakları Uygulama ve Araştırma Merkezi (KARMER) yardımcı olmaktadır.
-Kariyer Planlama ve Profesyonel Gelişim
-Kişilik Envanteri
-İş ve Staj Olanakları
-Kariyer Rehberliği
-Pratik Beceri Atölyeleri ve Seminerler
-CV Hazırlama ve Mülakat Teknikleri
-Ağ Kurma (Networking) Etkinlikleri
-Kariyer Fuarları, Kariyer Zirveleri ve Sektör Buluşmaları
-Oryantasyon Eğitimleri
Kariyer merkezimiz, öğrencilerimizin mezuniyet sonrası iş bulma sürecinde daha donanımlı ve rekabetçi olmalarına katkıda bulunarak, kariyer hedeflerine ulaşmalarına yardımcı olur.
Ayrıntılı bilgi için Kariyer Merkezi ile iletişime geçebilirsiniz.

Uluslararası Etkileşim

Çift Diploma

ÇAP Yapılabilecek Bölüm ve Programlar

İşletme Yönetimi Programı öğrencileri aşağıdaki programlarda ÇAP yapabilir. -Basım ve Yayım Teknolojileri -Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı -Dış Ticaret -Deniz ve Liman İşletmeciliği -Emlak Yönetimi -İnsan Kaynakları Yönetimi -Maliye -Moda Yönetimi -Muhasebe ve Vergi Uygulamaları -Perakende Satış ve Mağaza Yönetimi -Sağlık Kurumları İşletmeciliği

(En az 2.75 ortalamayı yakalayan öğrenciler başvuru yapabilir.)

Dikey Geçiş Yapılabilecek Lisans Bölümleri

Bankacılık, -Bankacılık ve Finans, -Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri, -İşletme, -İşletme Bilgi Yönetimi, -İşletme Öğretmenliği, -Sağlık Kurumları İşletmeciliği, -Sermaye Piyasası, -Sigortacılık, -Sigortacılık ve Risk Yönetimi, -Uluslararası Finans, -Uluslararası İşletmecilik, -Uluslararası Ticaret, -Uluslararası Ticaret ve Finansman, -Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik, -Yönetim ve Bilişim Sistemleri, -İşletme Enformatiği, -Lojistik Yönetimi


Öğrenci Toplulukları

Yaşanabilir Şehir Sakarya

Ulaşım