İşletmede mesleki eğitim süreci ile alakalı işletmelerin dikkat etmesi gerekenler aşağıda sıralanmıştır.
- İşetmede mesleki eğitim dersinde öğrenci talep,yerleştirme ve not işlemleri MUYS sistemi üzerinden takip edilmektedir. MUYS sistemine https://muys.sabis.subu.edu.tr/ adresinden erişim sağlanabilir. Firma kaydı, öğrenci talebi yapma gibi bilgilendirme videoları, yönergeler ve değerlendirme formları ilgili adreste bulunmaktadır.
- İşletmede mesleki eğitim dersinin süresi 16 haftadır. Bu süre boyunca öğrenci tam zamanlı çalışan olarak işletmede bulunacaktır.
- İşletmede mesleki eğitimin yapacak öğrencinin SGK girişleri Sakarya Uygulamalı Bilimler Üniversitesi tarafından yapılmaktadır. İşletmelerin SGK ile ilgili herhangi bir işlem yapmasına gerek yoktur.
- Hali hazırda işletmenin çalışanı olan öğrenciler bölüm başkanlarının onayı ile çalıştıkları iş yerlerinde işletmede mesleki eğitimlerini yapabilirler. Bu durumdaki öğrencilerin SGK işlemleri işyerleri tarafından devam ettirilir. Bu durumdaki işletmelere devlet katkısı ödenmez.
- İşletmede yaşanabilecek olan olası bir iş kazası durumu en geç 3 işgünü içerisinde okulun staj birimine bildirilmelidir.
- İşletmenin öğrenciye vermesi gereken minimum maaş tutarı 2024 yılı için net asgari ücretin %30 u olan 5100,64 TL' dir.
- 20 den az çalışanı olan işletmelerde 3400,43 TL, 20 den fazla çalışanı olan işletmelerde 1700,21 TL devlet katkısı olarak işletmeye ödenir. Kamu kurum ve kuruluşlarına devlet katkısı ödenmez.
- Devlet katkısı almak isteyen işletmeler, işletmelerde mesleki eğitim tablosunu doldurulmalı ve maaş ödeme dekontu ile birlikte her ayın 4'üne kadar öğrenci yolu ile elden staj birimine veya mail yolu ile ime@subu.edu.tr mail adresine ulaştırılmalıdır. Ayın 5 inden sonra ulaştırılan evrakların ödemeleri bir sonraki ay yapılacaktır. Devlet katkısı zorunlu değildir, devlet katkısı almak istemeyen işletmelerin bu işlemleri yapmasına gerek yoktur.
- Mail yoluyla gönderilen evrakların kurumsal mail adresi ile ilgili kişi tarafından gönderilmesi gerekmektedir. Kurumsal mail adresi olmayan işletmelerde yetkili kişi kendi mail adresi ile gönderim yapabilir.
- Elden ulaştırılan evraklarda işletme kaşe ve imzası olması gerekmektedir.
- Maaş ödemelerinde ay esas alınmalıdır. İlgili ay öğrenci 5 gün işletmeye gitse dahi diğer ay ile birleştirilmeden sadece ilgili ay için ödeme yapılmalıdır. Örneğin eylül ayında öğrenci işletmeye 5 gün gitmişse 5 gün için ödeme yapılmalı ekim ayına eklenmemelidir.
- Gönderilecek dekontlarda hangi aya ait olduğu bilgisi ve stajyer ödemesi veya maaşı şeklinde bir bilgi yer almalıdır. Örn: “Ekim ayı stajyer ödemesi” şeklinde.
- Devlet katkısı ödeme işlemleri uzun bir süre alabilir fakat IBAN ve vergi numaraları uyumlu olan işletmelere mutlaka ödenecektir. IBAN ve vergi numaralarında uyumsuzluk veya hata olan işletmelerin ödemesi geri gelmektedir.