Skip to main content

Neden SUBÜ?

Sosyal Transkript

Neden SUBÜ Basım ve Yayım Teknolojileri?

1. Deneyimli Akademisyenler

Gelişen teknolojik imkanlar ve değişen medya süreçleri bu alandaki nitelikli eleman ihtiyacını da tetiklemektedir. Sakarya Basın temsilcilerinin talepleri ve üniversitemizin girişimleriyle 2008 yılında eğitim-öğretim hayatına başlayan Sakarya Meslek Yüksekokulu Gazetecilik ve Habercilik Bölümü sektörün talepleri ve geleceğin beklentileri doğrultusunda eğitim vermektedir. Gerek basım gerek yayım süreçlerinde sektör ve akademik deneyime sahip öğretim elemanlarıyla medya dünyasına nitelikli elemanlar yetiştirmeyi sürdürüyoruz.

2. İş Dünyasına Hazır Mezunlar

Üniversitemizin bir dönem tam zamanlı uygulamalı eğitim modeli imkanıyla öğrencilerimizi sektörle birlikte yetiştirerek kurumsal, özel sektör ve bireysel alanlarda nitelikli elamanlar yetiştirilmesi amaçlanmaktadır. Basın, basım, yayın ve yayım süreçlerine hakim, etik ilkeleri, hukuk kurallarını benimsemiş kamu menfaati odaklı hizmetler üreten, bilgi teknolojilerini etkin kullanabilen, mesleki bilgi ve beceriye sahip, planlı ve sistemli çalışma alışkanlığı kazanmış, analitik düşünebilen elemanlar yetiştirmeyi amaçlayan bölümümüz, uygulamalı derslerle de donanımlı mezunlar olarak iş hayatına atılabilmektedir. Öğrencilerimiz mezun olmadan iş teklifi alarak iş hayatına atılabilmektedir.

3. Sosyal ve Kültürel Ortam

Üniversitemiz oluşturduğu sinerjiyle birçok etkinliğe ev sahipliği yapmaktadır. Öğrencilerimiz öğrenci kulüplerinde kendilerine yer bulabilmekte, birçok organizasyona katkı sunabilmektedir. Ayrıca bölümümüzün her yıl düzenlediği teknik ve sosyal etkinliklerle de akademik gelişimleri desteklenmektedir.

4. TYÇ ve Akreditasyon

Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi (TYÇ); Türkiye'deki eğitim ve öğretim programlarının ulusal ve uluslararası standartlara uygunluğunu sağlamak için oluşturulmuş bir sistemdir. TYÇ, yeterliliklerin seviyelerini belirler, öğrenme kazanımlarını tanımlar ve eğitim kurumlarının kalite güvencesini artırır. Ayrıca, hayat boyu öğrenme, kredi transfer sistemleri ve yeterliliklerin karşılıklı tanınmasını destekler.
Akreditasyon; MÜDEK, SPORAK ve TUADER; eğitimde yüksek standartları teşvik eden bağımsız kuruluşlardır. Bu kuruluşlar, değerlendirme süreçleri, akreditasyon kriterleri ve sürekli iyileştirme çalışmalarıyla eğitim kurumlarının gelişimine katkıda bulunmaktadırlar.
TYÇ ve Akreditasyonun Mezunlarımıza Avantajları:
-Uluslararası Tanınırlık
-Yüksek Eğitim Kalitesi
-Kariyer Olanakları
-Yüksek Standartlar
-Güvenilirlik


Tanıtım Videomuz

+1 Eğitim Modeli

İş dünyasına nitelikli iş gücü kazandırmak amacıyla ülkemizde ilk defa uygulanan +1 Eğitim Modelini geliştirdik.

Bu modelle öğrencilerimiz işletmelerde bir dönem tam zamanlı çalışarak uygulamalı eğitim alıyorlar ve önlisans, lisans ve lisansüstü düzeyinde eğitimlerinin son bir dönemini işletmelerde tam zamanlı çalışarak öğrenciyken iş dünyası deneyimi kazanıyorlar. Böylelikle iş tecrübesine sahip olarak mezun oluyorlar. Biz o yüzden onlara “+1 mezunu” diyoruz. Bugüne kadar yaklaşık 50.000’den fazla +1 mezunu iş dünyasında yerini aldı.

+1 Eğitim modelinin çok boyutlu kazanımları arasında; akademisyenlere iş dünyası ile ortak AR-GE ve güncel teknoloji takibi, üniversitelere programlarda koordinasyon, iş dünyasının ihtiyacına uygunluk ve güncel müfredat, güncel teknoloji takibi ve firma altyapısının kullanımı, iş dünyasına nitelikli insan, üniversite iş birliği, +1 mezunlarına da iş tecrübesi ve kolay iş bulma imkanı yer almaktadır.

2011- 2021 yılları arasında yapılan öğrenci, akademisyen ve işveren anketleri üzerinden modelin 10 yıllık memnuniyet ortalamasına bakıldığında öğrencilere %94, akademisyenler %89 ve işverenlere de %89 oranında yüksek memnuniyet sağladığı görülmüştür.


Kariyer Olanakları

Mezunlarının kamu ve özel sektörde, ulusal ve yerel gazetelerde, televizyon, internet yayıncılığı, haber ajansları, radyo, matbaacılık, grafik tasarım ajansları vb. basın birimlerinde çalışabilme yetkinliğine sahip olması; Medyada, sosyal ağlarda içerik üreticisi, muhabir, editör, fotoğrafçı, sayfa sekreteri, haber ve yazı işleri, matbaa vb. birimlerinde çalışabilme yetkinliğine sahip olması hedeflenmektedir. Bölümümüz ayrıca topluma hizmet anlayışıyla medya ve matbaa sektörüne araştırma geliştirme destekleri sunmayı hedeflemektedir. Üniversitemizin Kariyer Zirveleri kapsamında iş dünyasıyla bir araya getirdiği etkinliklerin yanı sıra, Kariyer Ofisi’mizin de etkinlikleri ve danışmanlıklarıyla öğrencilerimiz kariyer planlamalarını yapabilmektedir.


Kariyer Danışmanlığı
Öğrencilerimize ve mezunlarımıza kariyer planlama ve profesyonel gelişim konularında destek sağlamak amacıyla, Kariyer Planlama ve İnsan Kaynakları Uygulama ve Araştırma Merkezi (KARMER) yardımcı olmaktadır.
-Kariyer Planlama ve Profesyonel Gelişim
-Kişilik Envanteri
-İş ve Staj Olanakları
-Kariyer Rehberliği
-Pratik Beceri Atölyeleri ve Seminerler
-CV Hazırlama ve Mülakat Teknikleri
-Ağ Kurma (Networking) Etkinlikleri
-Kariyer Fuarları, Kariyer Zirveleri ve Sektör Buluşmaları
-Oryantasyon Eğitimleri
Kariyer merkezimiz, öğrencilerimizin mezuniyet sonrası iş bulma sürecinde daha donanımlı ve rekabetçi olmalarına katkıda bulunarak, kariyer hedeflerine ulaşmalarına yardımcı olur.
Ayrıntılı bilgi için Kariyer Merkezi ile iletişime geçebilirsiniz.

Uluslararası Etkileşim

Çift Diploma

ÇAP Yapılabilecek Bölüm ve Programlar

-Halkla İlişkiler ve Tanıtım -Medya ve İletişim -Perakende Satış ve Mağaza Yönetimi -İşletme Yönetimi

(En az 2.75 ortalamayı yakalayan öğrenciler başvuru yapabilir.)

Dikey Geçiş Yapılabilecek Lisans Bölümleri

-Basım Teknolojileri -Basım ve Yayım -Fotoğraf -Fotoğraf ve Video -Gazetecilik -Görsel İletişim Tasarımı -Görsel Sanatlar -Grafik -Grafik Sanatlar -Grafik Tasarımı -Halkla İlişkiler ve Reklamcılık -İletişim -İletişim Bilimleri -İletişim Sanatları -İletişim Tasarımı ve Yönetimi -İletişim ve Tasarımı -Medya ve İletişim -Reklam Tasarımı ve İletişimi -Reklamcılık -Yeni Medya -Yeni Medya ve İletişim


Öğrenci Toplulukları

Yaşanabilir Şehir Sakarya

Ulaşım